Przejdź do głównej zawartości

Na czym polega optymalizacja i pozycjonowanie stron

W biznesie marketingu internetowego na prawdę bardzo często można spotkać się z pojęciami pozycjonowania witryny internetowej oraz SEO. Terminy te często stosowane są zamiennie, jakoby oznaczały to samo. Jest to jednak błędne stosowane i nadużywane przez wielu profesjonalistów, gdyż co prawda mają one cząstkę wspólnego, nie są one w pełni ze sobą tożsame.

Czym się, więc różnią? Czym jest pozycjonowanie witryny internetowe? Pozycjonowanie to termin odnoszący się do procesu zwiększania danej domeny internetowej w wynikach bezpłatnych wyszukiwarki. Oznacza, więc to wypozycjonowanie się na określony zestaw fraz priorytetowych oraz powiększenie ogólnej widoczności strony, tak, aby poprawić w dużym stopniu jej ruch organiczny. Pozycjonowanie składa się na szereg różnych działań, obejmujących on-site i off-site. Są to m.in. link building, content reklama, czyli tworzenie treści na stronie, wykonywanie audytów pozycjonowaniu, monitoring wyników oraz optymalizacja strony pod względem wymagań algorytmów wyszukiwarki, czyli właśnie SEO. Czym jest SEO? SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to nic innego jak właśnie optymalizacja strony, która ma za zadanie zaimplementować ją do wymagań, jakie stawia nam wyszukiwarka. Jest to część pozycjonowania, a do działań SEO należą np. ustawienie meta znaczników title i description, poprawa prędkości ładowania strony, optymalizacja treści tekstowych, grafik, poprawa linków wewnętrznych, przekierowań itp. Kluczowym założeniem SEO jest wykonywanie działań w obrębie strony, czyli on-site. Są one filarem samego pozycjonowania i bez utworzenia stosownej optymalizacji, wręcz przy najlepszym linkowaniu, strona nie ma zwyczajnie szans, aby wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwarki. Pozycjoner, czy specjalista ds. SEO? Choć terminy te odbiegają nieco od siebie pod kątem znaczenia, stosowanie ich w kontekście specjalisty nie ma najmniejszego znaczenia. Osoba, pracująca nad widocznością strony w wyszukiwarce może być nazwana zarówno pozycjonerem, jak i specjalistą ds. SEO, czy specjalistą ds. pozycjonowania. Osoba zatrudniona na tym stanowisku posiada kompleksową wiedzę o pozycjonowaniu, analityczną i techniczną o serwisach, musi zatem znać się na poszczególnych składowych pozycjonowania. Sprawdź tutaj: Agencja SEO Lublin.

Popularne posty z tego bloga

Pozycjonowanie - ważne narzędzie reklamy w sieci

Ciężko byłoby wyszukać osobę niekorzystającą z internetu do wyszukiwania wszelkich potrzebnych informacji. Jest to ze stuprocentową pewnością ich największe źródło, a globalna sieć stała się również najczęściej używanym nośnikiem promocji. Jednym z jej elementów jest bez wątpienia nowoczesna, funkcjonalna i efektowna strona www.

Jak oszczędzać na ogrzewaniu

Dzisiaj ludzie w ogromnej liczbie przypadków interesują się takimi rozwiązaniami i instalacjami, które przyczynia się do tego, że ich domy i mieszkania staną się bardziej funkcjonalne. Są ludzie, którzy zastanawiają się nad tym, jak wybrać pompy ciepła albo rekuperatory, bo słyszeli, że dzięki nim funkcjonowanie domu może być lepsze i koszty związane z ogrzewaniem mogą być niższe. Osoby, które mają takie zainteresowania, poszukują informacji na ten temat albo zwracają się do specjalistów z tego zakresu i od nich chcą się dowiedzieć możliwie jak najwięcej.

Akcesoria do podłogówki

Ogrzewanie podłogowe jest aktualnie realnym hitem. Takie ogrzewanie jest wyjątkowo skuteczne, a ponadto nie należy dużych zdolności, by je rozłożyć. Przyjmuje się, że ogrzewanie podłogowe może być zrealizowane dosłownie przez osobę, która nie ma zbyt wielu umiejętności w tym względzie.