
Czym się, więc różnią? Czym jest pozycjonowanie witryny internetowe? Pozycjonowanie to termin odnoszący się do procesu zwiększania danej domeny internetowej w wynikach bezpłatnych wyszukiwarki. Oznacza, więc to wypozycjonowanie się na określony zestaw fraz priorytetowych oraz powiększenie ogólnej widoczności strony, tak, aby poprawić w dużym stopniu jej ruch organiczny. Pozycjonowanie składa się na szereg różnych działań, obejmujących on-site i off-site. Są to m.in. link building, content reklama, czyli tworzenie treści na stronie, wykonywanie audytów pozycjonowaniu, monitoring wyników oraz optymalizacja strony pod względem wymagań algorytmów wyszukiwarki, czyli właśnie SEO. Czym jest SEO? SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to nic innego jak właśnie optymalizacja strony, która ma za zadanie zaimplementować ją do wymagań, jakie stawia nam wyszukiwarka. Jest to część pozycjonowania, a do działań SEO należą np. ustawienie meta znaczników title i description, poprawa prędkości ładowania strony, optymalizacja treści tekstowych, grafik, poprawa linków wewnętrznych, przekierowań itp. Kluczowym założeniem SEO jest wykonywanie działań w obrębie strony, czyli on-site. Są one filarem samego pozycjonowania i bez utworzenia stosownej optymalizacji, wręcz przy najlepszym linkowaniu, strona nie ma zwyczajnie szans, aby wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwarki. Pozycjoner, czy specjalista ds. SEO? Choć terminy te odbiegają nieco od siebie pod kątem znaczenia, stosowanie ich w kontekście specjalisty nie ma najmniejszego znaczenia. Osoba, pracująca nad widocznością strony w wyszukiwarce może być nazwana zarówno pozycjonerem, jak i specjalistą ds. SEO, czy specjalistą ds. pozycjonowania. Osoba zatrudniona na tym stanowisku posiada kompleksową wiedzę o pozycjonowaniu, analityczną i techniczną o serwisach, musi zatem znać się na poszczególnych składowych pozycjonowania. Sprawdź tutaj: Agencja SEO Lublin.